Om je de beste ervaring te kunnen geven maken wij gebruik van Cookies. Door het gebruiken van onze website ga je hier automatisch mee akkoord. Wil je meer informatie? Klik dan hier.
Accountmanager Yasper over projecten, vrijheid en zelfstandigheid.
Ik begon bij Brink als Sales Support, daar draaide het om sales én marketing. Deze rol gaf mij de ruimte om beide aspecten te verkennen. Dat was fijn, want om heel eerlijk te zijn wist ik toen nog niet zo goed wat ik wilde. Al snel merkte ik dat het verkopen me wel erg goed lag. Dus switchte ik naar een nieuwe rol zodra de kans zich voordeed.
Nu ben ik alweer 4 jaar accountmanager en verantwoordelijk voor accountmanagement en acquisitie. Met eigen klanten en de volledige vrijheid om mijn koers uit te zetten en dingen te organiseren waarvan ik denk dat het gaat werken. Zo organiseerde ik laatst een webinar om klanten te helpen naar een nieuwe versie van een software-oplossing te switchen. Dat werd een succes met een mooie commerciële spinoff. Dat was erg leuk om te doen.
We zijn de laatste tijd veel bezig met nieuwe software en staan aan de vooravond van heel veel mooie, nieuwe ontwikkelingen. En dat gaat in een tempo waar ik erg blij van word. We helpen onze klanten echt met onze producten. Maar ook daar voorbij. Ik breng mijn klanten bijvoorbeeld ook graag in contact met bedrijven die andere oplossingen bieden dan Brink, als ik denk dat het voor hen van toegevoegde waarde kan zijn. Zo heb ik net voor mijn vakantie nog een klant geadviseerd, samen met een ERP aanbieder. Toen kregen we samen de opdracht. Dat is wat er gebeurt als je anders denkt, buiten je eigen straatje. Als je de verbinding legt voor een klant. En dat vind ik heel cool.
We ontwikkelen producten waar onze klanten echt iets aan hebben. Bijvoorbeeld Ibis – calculeren voor de bouw. Dat vind ik erg gaaf om te verkopen, omdat het een heel mooie propositie heeft, met name omdat daar nu meten in 2D bij zit. Dat helpt enorm bij het berekenen van de kosten. Je laadt een PDF in en met een muisklik haal je de gegevens op die je nodig hebt om snel en efficiënt te calculeren. Dit product gaat onze klanten echt tijd schelen.
Wij worden door de markt gezien als de norm in calculatiesoftware. Dat willen we zo houden. Door steeds te optimaliseren, houden we niet alleen klanten tevreden, we kunnen er ook nieuwe markten voor onszelf mee creëren.
Als ik klanten spreek, stel ik ook vragen over onze producten. Missen ze iets? Wat bevalt ze? Wat niet? Van zo’n gesprek maak ik een gespreksverslag en dat koppel ik terug aan mijn collega’s van software. Samen voelen we die verantwoordelijkheid om het product naar een hoger plan te tillen. We willen samen in alle lagen van de organisatie voeling houden met de markt, zodat we steeds weten wat de klant wil.
Als we een functionaliteit ontwikkelen of verbeteren, doen we dat met een dedicated team. Daarin vind je collega’s uit alle lagen van Brink. Van ontwikkelaars tot accountmanagers. Dat vind ik top. Zo blijft iedereen op de hoogte van de ontwikkelingen en kunnen we allemaal ons steentje bijdragen.
Ik heb een fijne relatie met mijn collega’s. Regelmatig gaan we naar de kroeg hier op de hoek en binnenkort gaan we samen naar Edinburgh. Dat wordt vast weer leuk, want dat waren onze trips naar Texel en Friesland ook. We werken voor mooie klanten. Ik krijg er dan ook veel energie van om voor hen en mijn collega’s trajecten tot een goed einde te brengen en ze te helpen.
Bekijk alle vacatures en ontdek een wereld aan carrièrekansen.
Als je hier je gegevens achterlaat nemen we contact met je op voor een vrijblijvende kennismaking met een goede kop koffie (of thee ;)).
Om je de beste ervaring te kunnen geven maken wij gebruik van Cookies. Door het gebruiken van onze website ga je hier automatisch mee akkoord. Wil je meer informatie? Klik dan hier.